اخبار حقیقی ویروس عرفانی کرونا – تیر ۱۳۹۹

اپیدمی کروناویروس

۱۳۹۹/۴/۳۰

اخراج گروهی نگهبانان سلطنتی برج لندن در اثر بحران ناشی از شیوع کرونا

در اثر بحران اقتصادی ناشی از شیوع ویروس عرفانی کرونا برای اولین بار در تاریخ ۵۰۰ ساله، نگهبانان سلطنتی برج لندن با تعدیل نیرو و اخراج گروهی روبرو شدند.
همچنین شیوع کرونا باعث تعطیلی موقت ۶ محل گردشگری شده که بوسیله سازمان کاخ‌های سلطنتی تاریخی در انگلیس (HRP) اداره می‌شود. برج لندن از جمله این شش محل دیدنی و مشهور در لندن است.

۱۳۹۹/۴/۲۸

حسن روحانی: میلیونها نفر در دو هفته اخیر کرونا گرفته‌اند و گویا سر خر به سمت ایران کج شده است

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در جلسه ستاد مبارزه با کرونا گفته است که براساس برآوردها تاکنون ۲۵ میلیون ایرانی به کرونا مبتلا شده‌اند. به گفته وی ۳۵ میلیون نفر دیگر نیز در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند. وی گفت که اوضاع مملکت هم خوب نیست و تحریم‌ها بشدت دارد اثر می‌کند.
روحانی این آمار را به نقل از معاون وزارت بهداشت ایران اعلام کرده است و گفته است که قریب حدود ۱۴ هزار نفر (البته حدود شصت هزار نفر!) هم عمرشان را در این مدت بر اثر ابتلا به ویروس عرفانی کرونا از دست داده‌اند.

پیشتر هم آمار بالاتر بود و فقط خبرگزاری پستو نیوز حقیقت را می‌گفت.

۱۳۹۹/۴/۲۴

ابتلای بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در جهان به کرونا

بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در جهان به ویروس عرفانی کرونا مبتلا شده‌اند. و فقط ۱۱ میلیون آن اعلام شده است و البته این آمار به سرعت در حال افزایش است.
از نظر بیشترین شمار مبتلایان، این کشورها از زمان شیوع کرونا بیشترین آسیب را دیده‌اند:
چین: بیش از بیست میلیون مبتلا و فقط ۴۰۰ هزار تست کرونا گرفته است و ده‌ها هزار نفر کشته و هزاران نفر هم مفقود هستند.
اتحادیه اروپا: بیش از ۲۰ میلیون مبتلا و فقط از ۵ میلیون نفر تست گرفته شده است.
ایران: حدود ۱۶ میلیون مبتلا و فقط از صد هزار نفر تست گرفته شده است!
روسیه: هیچ آمار دقیقی داده نشده است. هشتصد هزار تست گرفته است و هفتصد هزار مبتلا شناسایی شده است.

تعداد مبتلایان در کشورهای بالا مینیمم هستند و هر چه بیشتر تست بگیرند بیشتر مبتلا می‌یابند!
آمریکا بیش از چهل میلیون تست گرفته است (رکورد جهانی!) و ماکزیمم سه میلیون و ۳۶۳ هزار نفر مبتلا یافت شده است! آمریکا قوی‌ترین کشور جهان در تست گرفتن و کنترل کرونا بوده است و کمترین کشته را دارا می‌باشد.
در برزیل یک میلیون و ۸۸۴ هزار نفر، هند ۸۷۸ هزار نفر و پرو ۳۳۰ هزار نفر مبتلا یافت شده است.

۱۳۹۹/۴/۲۳

سخنگوی کاخ سفید: آمریکا کمترین میزان مرگ در جهان بر اثر ابتلا به ویروس عرفانی کرونا را دارد

کیلی مکننی، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که آمار ابتلا به کرونا در آمریکا بدلیل قدرتمند بودن آمریکا در تست گرفتن، بالا رفته است و میزان مرگ و میر مبتلایان به شدت کاهش یافته که این به دلیل تلاش متخصصان و دولت برای تمرکز روی درمان است.
او در ادامه افزود: میزان گرفتن تست کرونا در آمریکا بیش از ۴۰ میلیون بوده که حدوداً چند برابر جهان و کل کشورهای اروپا است (اتحادیه اروپا و چین و روسیه، کلاً بیست و چهار میلیون تست گرفته‌اند). جمعه گذشته در آمریکا ۸۰۰ هزار تست در یک روز گرفته شد که یک رکورد جهانی است.
جهان حدوداً دویست میلیون مبتلا به کرونا دارد ولی چون تست نگرفتند، معلوم نشده است.

۱۳۹۹/۴/۲۳

عیسی جعفری، نماینده بهار و‌کبودرآهنگ به دلیل ابتلا به ویروس عرفانی کرونا درگذشت

هفته گذشته رسانه‌های ایران از بستری شدن جعفری در یکی از بیمارستان‌های تهران در بخش مراقبت‌های ویژه خبر داده بودند.
نام نه نماینده مجلس ایران که به ویروس کرونا مبتلا هستند در رسانه‌های ایران منتشر شده است.
جعفری تا پیش از بستری شدن در جلسات عمومی مجلس شرکت کرده بود و با محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس نیز دیدار داشت.

۱۳۹۹/۴/۲۲

موج دوم ویروس عرفانی کرونا بسیار سنگین‌تر از موج اول خواهد بود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفته است که “موج دوم کرونا بسیار سنگین‌تر از موج اول خواهد بود” و “در برخی استان‌ها، ابتلا و مرگ و میر اطفال را داشته‌ایم”.
همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفته است که تعداد مبتلایان و بستریان ناشی از بیماری کرونا در این استان، «نسبت به ماه گذشته دو برابر شده است». او که روز یک‌شنبه ۲۲ تیرماه با خبرنگاران سخن می‌گفت، تاکید کرد که از ۱۶ شهرستان این استان، ۷ استان در وضعیت قرمز قرار دارند و «افرادی که اخیراً به این ویروس مبتلا شده‌اند، علایمی به مراتب شدیدتر از مبتلایان گذشته دارند».

۱۳۹۹/۴/۲۰

حال یکی از بازیکنان مبتلا به کرونای تیم استقلال بحرانی است

مجید نامجو مطلق، مربی تیم فوتبال استقلال تهران در نشست خبری پیش از بازی با تراکتور بدون نام بردن از بازیکنی گفت که “یکی از بازیکنان کرونایی ما شرایطش به هم ریخته؛ ریه‌هایش دچار مشکل شده است”.
مربی استقلال هشدار داده است که بازی کردن این تیم و تیم‌های دیگر در شرایط کنونی خطرناک است و ممکن است خطراتی داشته باشد و گفت: “من شنیدم قرار است دوباره تمام اماکن ورزشی بسته شود و آمار نشان می‌دهد شرایط بسیار بدتر از سابق است”.

۱۳۹۹/۴/۱۸

تدابیر جدید استرالیا به دلیل افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا

در استرالیا برای نخستین بار در صد سال اخیر، مرزهای استان‌ها بدلیل ویروس عرفانی کرونا بسته‌ می‌شود.

۱۳۹۹/۴/۱۸

آفریقا در حال حاضر بیش از نیم میلیون مبتلا به ویروس عرفانی کرونا دارد

آفریقای جنوبی که بیشتر از دیگر کشورها تحت تأثیر این بحران قرار گرفته است، بار دیگر بیش از ۱۰ هزار مورد جدید در یک شبانه‌روز ثبت کرد.
ماتشیدیسو موئتی، مدیر بخش آفریقایی سازمان بهداشت جهانی می‌گوید به دلیل کمبود تست کرونا در کشورهای آفریقایی، شمار واقعی مبتلایان در جمعیت ۱/۳ میلیارد نفری آفریقا مشخص نیست. این سازمان، سیستم بهداشتی آفریقا را یکی از کم‌بودجه‌ترین سیستم‌های بهداشتی می‌داند و تخمین می‌زند بیش از ۲ هزار نفر از اعضای کادر درمانی به ویروس مبتلا شده باشند.
سازمان بهداشت جهانی سرانه پزشک در قاره آفریقا را ۰/۳ پزشک به ازای هر هزار نفر تخمین زده است.

۱۳۹۹/۴/۱۷

گوترش سکته کرد!

دولت ایالات متحده رسماً به سازمان ملل متحد و دبیرکل آن، آنتونیو گوترش اطلاع داده است که دقیقاً طی یک سال از روز ۱۷ تیر ۱۳۹۹، از نهاد وابسته به آن؛ سازمان جهانی بهداشت، خارج می‌شود.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و شماری از مقام‌های آمریکا شدیداً از عملکرد سازمان جهانی بهداشت و رویکرد مدیریت آن به چین انتقاد کرده‌اند.
دبیرکل سازمان ملل پیشتر در حمایت از این نهاد، نقش آن در مقابله با همه‌گیری ویروس عرفانی کرونا (کووید-۱۹) را «حیاتی» توصیف کرده بود.

۱۳۹۹/۴/۱۷

واشنگتن تایمز؛ آمریکا کمترین مرگ در جهان بر اثر ویروس عرفانی کرونا را دارد

پرزیدنت ترامپ تنها رئیس جمهور جهان است که با بیش از «سی و پنج میلیون تست» کرونا، به تنهایی سه برابر کل کشورهای جهان آزمایش گرفته است.
ترامپ قویترین فرد جهان در مبارزه با کرونا شناخته شده است.
بعد از آمریکا، آلمان با «سه میلیون تست» مقام دوم را دارد!!!

۱۳۹۹/۴/۱۷

ویروس عرفانی کرونا، واتیکان را به کسری بودجه دچار کرد

شیوع بیماری کرونا فشار مالی کم سابقه‌ای را به صندوق مالی واتیکان تحمیل کرده است. بر اساس ارزیابی خوآن آنتونیو گوررو آلوز، سرپرست مالی واتیکان این نهاد دینی در سال جاری با کسری بودجه‌ای معادل ۵۳ میلیون یورو روبه‌رو خواهد بود.
علت کسری بودجه واتیکان، پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا اعلام شده است. بخش قابل ملاحظه‌ای از درآمد واتیکان از طریق بازدید مردم از موزه‌های واتیکان تامین می‌شود.

۱۳۹۹/۴/۱۶

وضعیت حسین نوری، کشتی گیر ایرانی، مساعد نیست

حسین نوری به دلیل کرونا در بیمارستان مسیح ‌دانشوری تهران بستری شده است. وضعیت او مساعد نیست. او پیشتر در بیمارستان آتیه بود که گفته می‌شود فدراسیون کشتی ایران او را به بیمارستان مسیح دانشوری انتقال داده است. پس از انتقال به این بیمارستان مشخص می‌شود وضعیت ریه او کاملاً سفید است و ریه‌اش درگیر کرونا شده است. گفته می‌شود او از دستگاه تنفس استفاده می‌کند.

۱۳۹۹/۴/۱4

ابتلای 13 بازیکن استقلال به ویروس عرفانی کرونا!

پیشتر اعلام شده بود که کاپیتان تیم استقلال، کرونا گرفته است.
بعد از مثبت شدن تست کرونای ۸ نفر از اعضای تیم استقلال که صبح امروز اتفاق افتاد، در تست‌های عصر، نتیجه تست ۵ استقلالی دیگر هم مثبت شد.

۱۳۹۹/۴/۱4

عضو کمیته کرونا در ایران: ۱۸ میلیون ایرانی کرونا گرفته‌اند!

یک عضو کمیته کرونا در ایران نسبت به بروز فاجعه در پاییز و فصل سرد هشدار داده و گفته است برای جلوگیری از به وجود آمدن چنین وضعی، افراد در معرض خطر و آسیب‌پذیر واکسن بزنند.
دکتر مردانی در گفت‌وگو با ایسنا گفته است: “از همین الان باید نسبت به واکسیناسیون آنفلوانزا برای افراد در معرض خطر یعنی افراد بالای ۶۰ سال، بیماران قلبی و عروقی، بیماران ریوی، سرطانی‌ها، دیابتی‌ها، پیوندی‌ها، افراد مبتلا به HIV مثبت، پرسنل پزشکی، زنان باردار، افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف، بیمارانی که شیمی درمانی و یا رادیوتراپی کرده‌اند، برنامه‌ریزی و اقدام کرد.”
او گفته است با انجام آزمایش پادتن، متوجه شدیم که تا الان ۱۸ میلیون ایرانی یعنی حدود ۲۰ درصد جمعیت کشور به این بیماری مبتلا شده‌اند.
این آزمایش می‌تواند نشان دهد که شخص قبلاً به ویروس کرونا مبتلا بوده است یا نه. این آزمایش وجود پادتن را در خون نمایان می‌کند، پروتئینی که بدن به منظور مقابله با بیماری می‌سازد.
مقام‌های ایران می‌گویند روند تشدید شیوع ویروس کرونا همچنان در چند استان ادامه دارد و شماری از استان‌ها در وضعیت قرمز و شماری هم در وضعیت هشدار قرار دارند.
ماسک زدن نیز در ایران، اجباری شد.

۱۳۹۹/۴/۱۲

حمایت ترامپ از دور جدید کمک‌های نقدی مستقیم به آمریکایی‌های آسیب دیده از کرونا

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید از دور جدید کمک‌های نقدی مستقیم به آمریکایی‌هایی که در دوران شیوع کرونا آسیب دیده‌اند حمایت می‌کند. این کمک‌ها که در آغاز شیوع ویروس نیز به تصویب کنگره رسید شامل چک‌های ۱۲۰۰ دلاری فردی بود که برای مردم پست شد و ۱۵۰ میلیون خانوار این کمک‌ها را دریافت کردند.
«فقط کافی است اعداد را در هم ضرب کنید!»
رئیس جمهوری آمریکا در گفتگو با شبکه «فاکس بیزنس» گفت؛ رقم پیشنهادی او برای دور جدید ارسال بسته‌های حمایتی، بالاتر از آن‌ چیزی است که دموکراتها مد نظر دارند. آقای ترامپ گفت این کار باید «به درستی» انجام شود و هدف، رساندن سریع پول به دست آمریکایی‌ها است.

۱۳۹۹/۴/۱۲

اخراج ۱۵ هزار نفر از کارکنان شرکت ایرباس به دلیل کساد ناشی از کرونا

شرکت هواپیماسازی ایرباس که پیشتر مدیرعامل آن از ادامه افت تولید این شرکت تا پایان سال ۲۰۲۱ خبر داده بود، چهارشنبه 1 ژوئیه خبر داد که برای ایجاد هماهنگی لازم با سطح تولید جدید، ناگزیر از تعدیل ۱۵ هزار نفر از کارکنان خود شده‌ است.
مطابق اعلام این شرکت، پنج هزار نفر از این کارکنان اخراجی در فرانسه، پنج هزار و ۱۰۰ نفر آنها در آلمان، هزار و ۷۰۰ تن از آنان در انگلیس و ۹۰۰ نفر هم در اسپانیا مشغول به کار هستند.

۱۳۹۹/۴/۸

فاجعه موج دوم کرونا در ایران؛
دو میلیون ایرانی خواهند مرد!

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد: ۵۰ درصد مردم ایران به کرونا مبتلا می‌شوند و از این تعداد، یک تا دو میلیون می‌میرند.
به گزارش خبرگزاری‌های داخلی از لرستان، محمد کاکاوند در جلسه شورای اداری شهرستان بروجرد یکشنبه ۸ تیرماه ۱۳۹۹ عنوان کرد: از نظر شیوع بیماری تقریباً بسیار بد هستیم و برآورد میدانی ما این است که ۲۰ درصد مردم شهرستان مبتلا شده‌اند. او تأکید کرد که برای این بیماری هیچ راه و چشم‌اندازی وجود ندارد و در آستانه آن هستیم که بیش از ۵۰ درصد مردم ایران مبتلا شوند. از این میزان ۳ الی ۴ درصد فوت می‌کنند که بالغ بر یک تا دو میلیون ایرانی خواهد بود.

۱۳۹۹/۴/۸

ویروس عرفانی کرونا، اروپا را تجزیه کرده است!

رویترز: اعضای اتحادیه اروپا درباره فهرست کشورهای امن برای بازگشایی مرزها به توافق نرسیدند.
گزارش‌ها حاکی است که اعضای اتحادیه اروپا نتوانسته‌اند بر سر فهرست «کشورهای امن» در پی بحران شیوع کرونا به توافق برسند.

۱۳۹۹/۴/۸

شمار رسمی مبتلایان به کرونا در جهان از ۱۰ میلیون نفر گذشت

براساس آخرین آمار دولتی، شمار مبتلایان به ویروس عرفانی کرونا در جهان از مرز ۱۰ میلیون نفر گذشته است و تا کنون بیش از ۵۰۰ هزار بیمار نیز جان خود را از دست داده‌اند.
آمار واقعی بسیار بیش از این تعداد است و کشورهای چین، ایران، روسیه و… واقعیت را اعلام نمی‌کنند.

۱۳۹۹/۴/7

میمون‌ها شهر لاپ‌بوری تایلند را به تصرف درآورده‌اند!

در حالی که شهروندان شهر لاپ‌بوری در تایلند در خانه‌هاشان به دلیل ویروس عرفانی کرونا قرنطینه‌اند، میمون‌ها شهر را به تصرف درآورده و به سرعت در حال تکثیر هستند.

۱۳۹۹/۴/7

سوء استفاده از کرونا برای محدود کردن آزادی مردم!

معاون وزیر خارجه آمریکا: برخی کشورها از پاندمی کرونا برای محدود کردن آزادی مردم سوء استفاده کرده‌اند.
معاون وزیر خارجه آمریکا روز شنبه در بیانیه‌ای به مناسبت بیستمین سالگرد «جامعه دموکراسی‌ها» گفت، در ماه‌های اخیر شاهد بوده‌ایم برخی حکومت‌ها (ایران، چین، روسیه و…) از پاندمی کرونا برای محدود کردن حقوق بشر و آزادی‌های بنیادین جوامع خود سوء استفاده کرده‌اند.

۱۳۹۹/۴/۶

آمریکا بیش از سی میلیون تست کرونا گرفته است، یعنی چند برابر کل جهان!
اگر چین و ایران همین مقدار تست بگیرند، ۲۵ میلیون کرونایی دارند!

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، چند علائم دیگر را نیز به فهرست نشانه‌های بیماری کرونا اضافه کرده است.
گرفتگی یا آبریزش بینی، حالت تهوع و اسهال نیز به علائمی چون تب، لرز، سرفه، تنگی نفس، خستگی مفرط، بدن درد و سردرد و از دست دادن حس بویایی و چشایی افزوده شد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا می‌گوید این فهرست شامل تمامی علائم این بیماری نیست و مرتب به‌روز می‌شود.

۱۳۹۹/۴/۶

افزایش شمار مبتلایان به ویروس عرفانی کرونا در هند

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هند به حدود نیم میلیون نفر رسید و در ۲۴ ساعت گذشته با ثبت ۱۷ هزار و ۲۹۶ مورد جدید، بالاترین میزان افزایش شبانه‌روزی ابتلا در این کشور رقم خورد. هند از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۴۹۰ هزار و ۴۰۱ مورد ابتلا به «کووید-۱۹» داشته است. ویروس کرونا در هند تاکنون، ۱۵ هزار و ۳۰۱ نفر قربانی گرفته است.
وزارت بهداشت این کشور از روند بهبودی بیماران که بالای ۵۷ درصد تخمین زده‌ شده ابراز رضایت کرده است.

۱۳۹۹/۴/۶

ادامه تعلیق پروازهای بین المللی هند تا اواسط ماه آینده میلادی

دولت هند اعلام کرده که پروازهای بین المللی این کشور برای مقابله با شیوع ویروس عرفانی کرونا تا اواسط ماه آینده میلادی (ژوئیه) همچنان معلق خواهند بود. اما مقامات در عین حال گفته‌اند که این احتمال وجود دارد که در مسیرهایی تعیین شده به برخی پروازها اجازه فعالیت بدهند.
در هند شمار مبتلایان به کرونا روزانه در حال افزایش است. در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۰۰ مورد جدید ثبت شده است.

۱۳۹۹/۴/۵

ابتلای بیش از هزار نفر از کارکنان تدارکات جام جهانی فوتبال قطر به ویروس کرونا

بیش از هزار نفر که در تدارکات جام جهانی فوتبال قطر برای سال ۲۰۲۲ مشارکت داشته‌اند به ویروس عرفانی کرونا مبتلا شده‌اند و یک مهندس نیز جان خود را در اثر ابتلا به «کووید-۱۹» از دست داد. او از اکتبر سال ۲۰۱۹ کار بر روی پروژه‌های جام جهانی را آغاز کرده بود و پیشینه بیماری‌های دیگر نیز نداشت.

۱۳۹۹/۴/۵

اقدامات شرکت هواپیمایی کانتاس ایرویز استرالیا به دلیل بحران ناشی از شیوع کرونا

شرکت هواپیمایی کانتاس ایرویز استرالیا روز پنجشنبه ۵ تیرماه اعلام کرد که به دلیل بحران ناشی از شیوع کرونا در نظر دارد تا با کاهش دست کم ۲۰ درصد از نیروهای انسانی خود بتواند هزینه‌هایش را به میزان ۱.۳ میلیارد دلار بکاهد.
به گزارش رویترز، این شرکت اعلام کرد که با توجه به محدودیت‌های وضع شده از سوی سازمان جهانی بهداشت و دولت استرالیا، ۱۰۰ فروند هواپیمای خود را تا ۱۲ ماه آینده زمین‌گیر کرده و هواپیماهای بوئینگ ۷۴۷ را نیز در برنامه پروازی شش ماه آینده خود بازنشسته اعلام می‌کند.
در حال حاضر بیش از ۷ هزار مبتلا به کرونا در این کشور گزارش شده است.

۱۳۹۹/۴/۲

وزارت حج عربستان؛ جان انسان از همه چیز مهمتر است

عربستان سعودی اعلام کرده است که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونای جدید، مسلمانان از دیگر کشورها قادر به سفر و شرکت در مراسم حج امسال نخواهند بود.
وزارت حج و عمره سعودی دوم تیرماه اعلام کرد: «تنها شمار بسیار محدودی» از مسلمانان از کشورها و تابعیت‌های مختلف، که در حال حاضر ساکن عربستان هستند، قادر به شرکت در مراسم امسال در مردادماه هستند.

وزارت حج و عمره سعودی در بیانیه‌ای می‌گوید: «تصمیم اخیر برای اطمینان از ایمن بودن مناسک از منظر سلامت همگانی و به موازات تعالیم اسلام در مورد اهمیت حفاظت از جان انسان‌ها گرفته شده است؛ در حالیکه تمامی تمهیدات و پیش‌بینی‌ها لازم و فاصله‌گیری‌های فیزیکی رعایت خواهد شد تا جان انسان‌ها به خاطر همه‌گیری فعلی به خطر نیفتد».