انتشار اسناد محرمانه در آخرین روز حضور پرزیدنت ترامپ در کاخ سفید

انتشار اسناد محرمانه در ایالات متحده آمریکا

پرزیدنت ترامپ دستور داد اسناد محرمانه برملا شود!
کریستوفر: MI6 انگلستان داستانی دروغین ساخت تا ترامپ را شکست دهد!

اسناد محرمانه‌ای که پرزیدنت ترامپ در آخرین روز حضورش در کاخ سفید، دستور داد به انتشار عمومی برسد در مورد پرونده «توطئه ترامپ – روسیه» می‌باشد.

در این اسناد، کریستوفر استیل، عضو سابق سازمان اطلاعاتی خارجی بریتانیا (ام آی سیکس) و مولف گزارش سال ۲۰۱۶ که پرزیدنت ترامپ را به روسیه مرتبط کرده بود، در تحقیقات به پلیس فدرال گفته است که او برای کمک به هیلاری کلینتون برای عبور از رسوایی ایمیل‌هایش، داستان رابطه با روسیه و کمپین پرزیدنت ترامپ را مطرح کرد. وی همچنین معتقد بوده که انتخاب پرزیدنت ترامپ در سال ۲۰۱۶ به ضرر دولت بریتانیا بوده است.

کمپانی مشاوره‌ای کریستوفر استیل (Fusion GPS) برای تهیه گزارش علیه پرزیدنت ترامپ مبلغ ۱۶۸ هزار دلار از دفتر حقوقی Perkins Coie در نیویورک دریافت کرده بود. این دفتر حقوقی نماینده رسمی کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا (DNC) و مسئول امور حقوقی ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون بوده است.

روزنامه واشنگتن پست نیز پیشتر، برای نخستین بار فاش ساخته بود که ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون و DNC مخارج تهیه این گزارش را به کریستوفر استیل پرداخت کرده بودند. انتقال پول به کمپانی کریستوفر استیل از طریق مارک الیاس، وکیل حزب دموکرات آمریکا و وابسته به دفتر حقوقی ‘پرکینز کوی’ انجام شده است.
بعد از این پرونده بود که ماجرای استیضاح پرزیدنت ترامپ و بازرس مولر توسط حزب دموکرات آغاز شد.

همچنین پرزیدنت ترامپ قبل از خروج از کاخ سفید اعلام کرد که مطالب مربوط به اف بی آی را حذف کنید و بقیه اسناد را منتشر کنید!

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا عصر روز سه‌شنبه در آخرین شب حضورش در کاخ سفید دستور داد، اسناد مربوط به تحقیقات اف‌بی‌آی در مورد کمپین انتخاباتی وی، در خصوص پرونده دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶، از حالت محرمانه خارج شود و تا حد امکان انتشار آن برای عموم امکان‌پذیر باشد.

او در یادداشتی برای دادستان کل، مدیر اطلاعات ملی و مدیر سیا، از آنها خواست این اسناد از حالت طبقه‌بندی خارج شوند و تأکید شد که حذف موارد پیشنهادی اف‌بی‌آی در ۱۷ ژانویه را پذیرفته و دستور خروج مابقی آنها از حالت محرمانه را داده است.

ترامپ افزود که این آخرین تصمیم وی در خصوص بررسی خروج اسناد از حالت محرمانه است و به دادستان کل دستور داده‌ است تا حذفیات پیشنهادی اف‌بی‌آی را اجرا کنند و یک نسخه اصلاح‌شده را به کاخ سفید ارسال کنند.

رئیس جمهور تأکید کرد «تصمیم من برای حذف طبقه‌بندی، منوط به محدودیت‌های مشخص شده است و شامل مواردی نمی‌شود که طبق دستورات دادگاه نظارت بر اطلاعات خارجی باید از افشای آنها محافظت شود، یعنی اطلاعات قابل شناسایی یا هرگونه مواد دیگری که طبق قوانین لازم باید از افشای آنها محافظت شود. بر این اساس، به دستور من، دادستان کل کشور یک بررسی مناسب را انجام داده تا اطمینان حاصل شود که مواد ارائه شده توسط کاخ سفید مطابق با قانون افشا می‌شود.»

تحقیقات ضد جاسوسی اف‌بی‌آی در مورد کمپین انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۱۶، در ژوئیه ۲۰۱۶ برای بررسی اتهامات مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ایالات متحده موسوم به «گذر از طوفان آتش»، آغاز شد.

تحقیقات در ماه مه سال ۲۰۱۷ توسط مشاور ویژه وقت و رابرت مولر مدیر سابق اف‌بی‌آی انجام شد. تا آوریل ۲۰۱۹، او نتیجه گرفت که در تحقیقات هیچ مدرکی برای اثبات اینکه ترامپ یا کمپین انتخاباتی وی با دولت روسیه هماهنگ بوده است تا نتیجه انتخابات را تحت تأثیر قرار دهد، یافت نشد، اگر چه مشخص شد که دولت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ دخالت کرده است.

اطلاع از نظرات جدید
از طریق ایمیل، مطلع کن من را از:
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه نظرها