ویروس عرفانی کرونا هم به کمک پرزیدنت ترامپ رفت!

سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در 8 دسامبر 2020

خلاصه، ویروس عرفانی کرونا هم به کمک پرزیدنت ترامپ رفت!

پرزیدنت ترامپ امروز در بخشی از سخنرانی خود در کاخ سفید در مورد اقدامات انجام شده در شرایط همه گیری ویروس کرونا و ساخت واکسن توضیحات مهمی را ارائه داد.

او سخنرانی خود را با تشکر از مایک پنس که رهبری پروژه تولید واکسن (Operation Warp Speed) را به عهده داشت شروع کرد، سپس از تمام پرسنل دولت، پزشکان و محققینی که در این پروژه مشارکت داشتند قدردانی کرد.

وی افزود، پروسه تولید واکسن معمولاً پنج، شش یا هفت سال طول می‌کشد ولی در دولت ترامپ این پروسه ظرف کمتر از نه ماه انجام شد. در خوشبینانه ترین حالت ممکن، تولید واکسن را در اوایل سال آینده پیش بینی کرده بودند ولی این امر تا پایان سال ۲۰۲۰ به انجام رسید.

پرزیدنت ترامپ چگونگی مدیریت این پندمیک را معجزه تاریخ مدرن نامید و یادآوری کرد که آمریکا در این مدت به پیشرفته ترین سیستم تست دست یافته و حدود ۲۰۰ میلیون تست کرونا گرفته شده که بعد از هند با جمعیتی بالغ بر یک میلیارد نفر در مقام دوم در جهان قرار دارد. همچنین یادآور شد که آمریکا نیز مثل بقیه کشورهای جهان با مشکل کمبود دستگاه تنفسی رو به رو بود ولی حالا این دستگاه را به وفور دارد و به کشورهای دیگر هم صادر کرده است و حتی کسانی که طرفدار ترامپ نیستند هم اقرار می‌کنند که کاری که پرزیدنت ترامپ کرد، مثل معجزه بود.

او اعلام کرد، میلیون‌ها دوز از این واکسن تا چند روز آینده دریافت می‌شود و پخش خواهد شد. این واکسن ابتدا به شهروندان مسن و کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند تزریق می‌شود و بعد بقیه کسانی که بخواهند دریافت کنند. در پخش این واکسن اولویت با مردم آمریکا خواهد بود و سپس به بقیه کشورها صادر می‌شود.

پرزیدنت ترامپ در پاسخ به این سوال خبرنگاران که “آیا بهتر نبود کابینه انتخابی بایدن را هم در این مراسم دعوت می‌کرد” گفت:
به هر حال تولید این واکسن به نفع دولت هر کسی است که کابینه بعدی را در اختیار دارد، ولی امیدوار است این کابینه متعلق به پرزیدنت ترامپ باشد. بایدن نمی‌تواند این انتخابات را بدزدد. من ایالت‌های کلیدی را برده بودم و ۷۵ میلیون رای دریافت کردم، ۱۲ میلیون بیشتر از تعداد آرای من در سال ۲۰۱۶ ولی صدها هزار رای را دزدیدند. بالاخره یک نفر باید شجاعت این را داشته باشد که اعتراف کند در این انتخابات تقلب صورت گرفته، چه یکی از قانون گذاران یا هیات قانون گذاری.
در آینده زندگی به خاطر کاری که ما انجام دادیم بسیار آسان‌تر خواهد بود.

اطلاع از نظرات جدید
از طریق ایمیل، مطلع کن من را از:
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه نظرها